Wednesday, January 2, 2013

Ingin HAMIL ? Jom BerShaklee


Alhamdulillah, dah masuk 2013 tahun baru, azam baru, misi baru, target baru....mcm2 BARU...

Syukur kita diberi peluang oleh ALLAH untuk hidup dan meneruskan Ibadah lebih baik dan sempurna. Entry kali ini saya nak kongsikan tentang produk untuk hamil dari Shaklee yang saya cadangkan kepada sesiapa yang bertanya produk untuk mudah dapat zuriat.Of course saya akan jawab semua tu ALLAH yang beri,tp tidak bermakna kita tidak perlu berusaha untuk mendapatkannya.

Cadangan yang akan diberikan pada sesiapa yang ingin cahaya mata adalah:

Untuk Suami: Vitamin E Complex dan Zinc Complex(untuk pekatkan dan bayakkan sperma)

Untuk Isteri : Set B( Bcomplex, Vitamin C, Vitalea, Alfalfa Complex) + GLA Complex

Vitamin E Complex
Vitamin E dan Selenium membantu kesuburan lelaki dan wanita. Lelaki memerlukan Selenium lebih berbanding dengan wanita kerana lelaki akan kehilangan Selenium melalui pengeluaran air mani. Vitamin E dan Selenium membantu meningkatkan penghasilan sperma yg berkualiti.

Zinc Complex:
Satu tablet zinc complex Shaklee membekalkan 15mg zinc (zinc gluconate). Untuk isteri, zinc menggalakkan tubuh badan menggunakan secara efisien hormon estrogen dan progestron, sekaligus mengurangkan risiko keguguran di awal kehamilan. Bagi suami pula, pengambilan zinc membantu dari segi kuantiti sperma serta mengekalkan penghasilan hormon testosteron. Selain itu, zink berperanan dalam proses pembentukan genetik, iaitu pada DNA (Deoxyribose nucleid Acid). Secara keseluruhannya, Zink membantu mengekalkan keinginan seksual yang tinggi dan menghasilkan sperma yang sihat. Kekurangan Zink bagi lelaki akan mengakibatkan pelbagai masalah seksual termasuk sperma yang abnormal, dan penyakit prostat.
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.
B-Complex
Suplemen B-Complex Shaklee lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural, ia juga menurunkan paras stress yang boleh menyebabkan perubahan hormon.

Vitamin C
Satu tablet Vita C membekalkan 500mg vitamin C. Vita-C Shaklee adalah jenis 'sustained release' di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dlm tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E dimana ia menjaga kuliti sel sperma. Sperma yg tidak tidak sihat dan tidak tangkas akan bermasalah utk bersenyawa dgn ovum

Vitalea with Iron
Vitalea atau multivitamin engandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan seorg dewasa. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Jadi, suami dan isteri perlu melengkapkan kesihatn diri dengan mengambil multivitamin ini.

Alfalfa Complex
Wanita paling baik mengamalkan Alfalfa  terutama bagi mereka yang rasa “sakit ketika bersama”, ia juga membantu mengatasiatasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/ sakit pinggang yang melampau tatkala di datangi haid (makan alfalfa bersama kalsium), dan turut membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti Kacip Fatimah) malah ia lebih dari kacip fatimah.

GLA Complex
GLA amat popular dikalangan wanita,ia diamalkan terutama yang menghadapi masalah haid tidak teratur. Gamma Linolenic Acid (GLA) bantu wanita hasilkan cecair serviks yang subur & berkualiti, yang juga dikenali sebagai ”Mukus serviks putih telur (egg white cervical mucus)”.
Cecair serviks jenis ini sangat subur, nipis, berair, cerah & likat, dan sangat2 membantu sperma berenang terus ke uterus, keTiub Fallopio, dan ke telur (ovum). Tambahan, cecair serviks yang sangat subur ini juga akan bantu sperma hidup lebih lama iaitu sehingga 5 hari di dalam Tiub Fallopio, yang mana akan membantu proses persenyawaan walaupun anda tidak melakukan hubungan seksual semasa si isteri sedang subur (waktu ovulasi).

*********************************************************************************
Jika anda mempunyai kekangan keawangan anda boleh sahaja memilih Set Paling Minima. Pakej Minima yang ditawarkan adalah:

Untuk Suami: Vitamin E Complex dan Zinc Complex(untuk pekatkan dan bayakkan sperma)

Untuk Isteri : Hanya Vitamin B Complex + GLA Complex

Langkah-langkah untuk hamil
  • Wanita perlu mengeluarkan telur(ovum) daripada salah satu ovarinya ( ovulasi )
  • Ovum tersebut mesti melalui saluran fallopian menuju ke uterus ( rahim )
  • Sperma lelaki pula perlu melalui vagina, lepas itu ke uterus, dan ahkir sekali bergabung dengan ovum dalam saluran fallopian
  • Ovum yang telah disenyawakan itu perlu melekat pada dinding uterus
  • Malangnya, banyak wanita yang sudah berkahwin sentiasa menghadapi masalah kehamilan, biasa kita panggil ketidaksuburan. Walau bagaimanapun, kes ketidaksuburan bukan saja berkaitan dengan wanita, malah berkemungkinan berkaitan dengan lelaki juga. Antara beberapa factor ketidaksuburan adalah seperti di berikut:

Faktor-faktor dari lelaki:
  • Azoospermic - Lelaki tidak dapat menghasilkan sperma
  • Kekurangan sperma - Sperma yang tidak cukup untuk memastikan ia dapat bergabung dengan ovum
  • Ejakulasi pra-matang - Sperma tidak dapat masuk ke dalam vagina
  • Azoospermia Darah - Berkemungkinan disebabkan oleh keradangan organ pembiakan lelaki
  • Sperma yang tidak berkualiti - Menyebabkan sperma berkorban sebelum bergabung dengan ovum
Faktor-faktor dari wanita:
  • Masalah vagina - Jangkitan seperti trichomonas dan gonorea akan menyebabkan radang vagina, dengan ini menjejaskan peluang untuk hamil
  • Masalah serviks - Stenosis serviks, polip, fibroid, cyst, perekatan boleh menjejaskan sperma melalui ke uterus
  • Masalah uterus - Fibroid uterus adalah ketumbuhan paling biasa didapati di kalangan wanita. Fibroid ini akan menyebabkan ovum yang telah disenyawakan tidak dapat melekat pada dinding uterus
  • Masalah fallopian tube - Saluran falopio terhalang dengan penyakit radang pelvik dan endometriosis menyebabkan ovum tidak dapat bertemu dengan sperma
  • Masalah Ovari - Ovari yang tidak sihat akan menghasilkan ovum yang tidak sempurna, atau tidak dapat menghasilkan ovum langsung.
  • Gangguan haid - Kitaran haid yang tidak stabil menyebabkan isteri tidak dapat tahu bila ovari akan menghasilkan ovum

Tips yang boleh cuba untuk anda yang ingin hamil:
  • Elakan merokok & alkohol
  • Elakkan makanan yang 'tajam' seperti nanas, air tebu, air kelapa muda (untuk kandungan awal), tapai, makanan bercuka, jeruk buah (kuat bahan pengawet)
  • Berfikir positif dan buat senaman supaya sentiasa gembira dan mengurangkan tekanan kerja
  • Pengambilan suplemen seperti protin, vitamin, mineral, asid gamma linolenik(GLA) untuk meningkatkan kesihatan keseluruhan
  • Pengiraan kitaran haid dengan tepat supaya dapat meningkatkan peluang hamil

        Cara Makan Untuk Isteri

  • Gla - 1 Capsule pagi, 1 Capsule petang
  • B-Complex - 1 Tablet pag

    Cara Makan untuk Suami:

  • Zinc Complex - 2 Tablets pagi
  • Vitamin E Complex - 1 Capsule pagi
  • Harga untuk Setiap Produk
  • GLA(60 Capsules) - RM 91.25
  • Vitamin E Complex(120 Capsules) -  RM 149
  • Zinc Complex(120 Tablets) -  RM 33.75
  • B-Complex(120 Tablets) -  RM 53.75

    Total Price : RM 333.75(JIka nak harga Istimewa sms saya)
untuk keterangan lanjut/berminat untuk menjadi ahli serta menambah pendapatan sampingan hubungi:

Umi Nad'rah Amir Hamzah
0134502520
ID:880032(ANDA BOLEH MENGGUNAKAN ID SHAKLEE SAYA UNTUK MEMBELI DI MANA2 BRANCH SHAKLEE YANG BERHAMPIRAN
Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

testimoni:



Promosi Advance Joint Health Tablet Buy 6 Free 1

No comments:

Post a Comment