Thursday, February 14, 2013

CarotoMax Shaklee

Anda mempunyai masalah penglihatan?Rabun jauh, rabun dekat,rabun silau dan masalah kulit insyaALLAH ia boleh diatasi dengan pengambilan Carotomax.

Carotomax aka Vitamin A mengandungi  varieti karotena. Ia di ekstrak dari rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat anti oksidan seperti rumpai laut,tomato,biji anggur,brokoli dan lain-lain. Ahli nutrisi mencadangkan pengambilan 5-9 hidangan sayuran dan buahan(BOLEH KE??) sehari untuk mengekalkan konsentrasi beta karotena didalam darah, seterusnya memelihara kesihatan penglihatan, kesihatn kulit dan mencegah cancer.

CAROTOMAX merupakan campuran luarbiasa yang menggabungkan alfa-karotena, astaxanthin, beta-karotena, lutein, likopena dan zeaxanthin yang memberikan faedah karotenoid yang lengkap.  Bahkan, anda tidak akan dapat ketulenan dan keberkesanan karotenoid daripada makanan itu sahaja.

Dibawah adalah testimoni dari pengguna Shaklee



 sumber

Perbezaan Vitamin A Shaklee

Vitamin A terdiri dari dua jenis iaitu Vitamin A yang boleh kita dapat dari makanan seharian atau pun Provitamin A dikenali juga sebagai carotenoids (the safest way to take Vitamin A) yang akan ditukarkan kepada Vitamin A bila badan memerlukan dan akan disingkirkan dari tubuh jika berlebihan. 

Perlu diingatkan, Vitamin A  tidak boleh diambil secara berlebihan. Ini adalah kerana ia merupakan salah satu vitamin larut lemak dan jika diambil melebihi dos yang ditetapkan, ia akan tersimpan di dalam organ-organ dalaman kita terutamanya hati. Dalam kata lain, ianya boleh menjadi toksik sekiranya diambil berlebihan 

Carotomax shaklee berbeza dr yang lain kerana ia dalam bentuk provitamin A, yang mana HANYA akan diaktifkan apabila ia diperlukan sahaja. Jadi tiada kes Vitamin A tersimpan dan menjadi toksik seterusnya membahayakan kesihatan. (Just where else can u find vitamin like this??)

*Tidak boleh diambil oleh ibu mengandung. Pengambilan vitamin A yang berlebihan terutamanya ketika tempoh trimester pertama kehamilan, boleh menyebabkan risiko kecacatan pada bayi dalam kandungan termasuklah kecacatan jantung dan sistem saraf.
Hubungi:
~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah ~ 0134502520 ~ Shaklee ID"880032

No comments:

Post a Comment