Wednesday, February 20, 2013

Pantang Larang dalam pengambilan Vitamin

Ramai yang tanya ada pantang larang tak nak makan vitamin ni, mestilah ade kalau kita tak tahu penyerapan vitamin oleh badan mungkin tidak optimum, So jom baca kat bawah ni pantang larang atau syarat2nya bg membantu kita kekal sihat dan cergas:

~ TIDAK BOLEH ambil Alfalfa bersama-sama vitamin E kerana ia boleh mengganggu penyerapan alfalfa.

~ TIDAK BOLEH ambil supplement zat besi (Iron) bersama-sama Ostematrix kerana zat besi boleh mengganggu penyerapan kalsium. Walau bagaimanapun kini zat besi sudah dilengkapi ke dalam VitaLea Shaklee. Oleh itu, jika boleh, ambil Vita-Lea & Ostematrix pada masa berlainan untuk mengelakkan gangguan penyerapan di antara kedua-duanya.

~ Pengambilan vitamin disarankan pada waktu selepas makan bagi membantu penyerapan.

~ Ambil vitamin & mineral dalam kadar yang telah dicadangkan, kerana pengambilan vitamin/mineral yang berlebihan, terutama vitamin larut lemak boleh membahayakan kesihatan kerana ia disimpan di dalam badan dan boleh menjadi toksik.

~ Lebihkan vitamin larut air.

Sekiranya anda merasakan praktik anda mengambil vitamin sekarang berjalan lancar dan membuahkan hasil, sila teruskan. Namun, jika tidak mendatangkan kesan yang memuaskan, anda boleh cuba mengambil vitamin mengikut cadangan di atas. Walau bagaimanapun, ia bukanlah muktamad dan masih bergantung kepada tubuh badan kita.


Maklumat produk/ingin jana pendapatan hubungi:

~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah ~ 0134502520 ~ Shaklee ID:880032

No comments:

Post a Comment