Saturday, April 13, 2013

Nutriferon Pengganti Paracetamol(Panadol)

Panadol satu jenama paracetamol yang sanggat gah di kalangan kita dari dahulu hingga kini. Kalau selsema, sakit kepala dan nak demam mesti nak telan panadol...Kan kan..(^^) Asal sakit kepala je panadol asal padaol je sakit kepala...kita ni mcm xleh pisah dah dgn panadol tu..heheheh mcm sekarang panadol pun mcm2 dah untuk sakit belakang, untuk sakit ketika PMS..aduhhh..
Sebenarnya, pengambilan paracetamol yang kerap untuk jangka masa yang panjang adalah tidak baik untuk buah pinggang.Ini kerana kandungan dalam Paracetamol itu sendiri dapat memberi side effect kepada buah pinggang kita,percaya atau tidak selepas 10 tahun dari sekrang makin bertambah lagi Klinik2 haemodialysis dalam Malaysia. Tidak dinafikan tidak semua pesakit buah pinggang yg menjalankan rawatan haemodialysis berpunca dari pengambilan paracetamol,tapi ia juga menjadi salah satu faktor.  Adakah kita ada alternatif lain?
Ya, ada!! Dengan kajian yang dilakukan oleh Dr Kojima, beliau berjaya menghasilkan interferon yang bukan sahaja melegakan sakit tapi dapat meningkatkan sistem imun badan!!



Penemuan terhebat dalam bidang Immunologi

Interferon ditemui oleh Dr Yasuhiko Kojima pada tahun 1954. Beliau telah membuat kajian selama 40 tahun dan telah membuat semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba untuk mendapatkan formula untuk sistem imun. Akhirnya, Dr Kojima telah berjaya memformulasi satu-satunya interferon semulajadi di dunia iaitu NutriFeron.

NutriFeron adalah satu formula istemewa dan dipaten oleh Shaklee. Ia tidak dijual di farmasi atau kedai ubat mahupun HOSPITAL!!

Formulasi NutriFeron

NutriFeron merupakan satu formulasi untuk sistem imun yang menggunakan bahan semulajadi. Antara bahan-bahan yang terkandung dalam NutriFeron ialah ekstrak dari 4 tumbuhan

1) Biji Labu >> Berfungsi untuk meransang pengeluran interferon semulajadi di dalam tubuh dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser
2) Bioji Plantago Asiatica >> Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun
3) Honeysuckle >> menentang pencerohohan virus dan kuman
4) Bunga Safflower >> Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memeusnahkan virus dan kuman

Kebaikan Nutriferon
~mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari. Kajian menunjukkan bahawa interferon mampu meransang dan mempertingkatkan sistem imun tubuh secara keseluruahan dengannuh mengerahkan sistem pertahanan semulajdi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cell dan makrofag

~melawan kanser dan tumor. Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang meransang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser.Ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.

~melindungi dari influanza. Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.

~melambatkan penuaan. Formula Nuriferon meransang pengeluaran makrofag untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru, sel-sel akan menjadi lebih sihat.

~mengurangkan infeksi oleh pesakit-pesakit Hepatitis B & C-Keberkesanan NutriFeron dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan seperti kembung perut, rasa mual, muntah kepada pesakit-pesakit hepatitis B dan C

~membantu mengurangkan PMS-terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.
****************************************************************************

Apa kata mereka yang mengamalkan NutriFeron?


Add caption

Wah, sangat teruja dengan NutriFeron ni sebab ia agen immune booster yang selamat!!Jangan bebani buah pinggang anda dengan sesuatu yang bahaya, pilihlah bahan semulajadi yang selamat digunakan.

Pilihan di tangan anda :)

Produk ini tidak bertujuan untuk diagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 
sumber

Maklumat Lanjut berkenaan produk/ingin menambah pendapatan hubungi:
 ~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah ~ 0134502520 ~ Shaklee ID:880032

No comments:

Post a Comment