Thursday, January 24, 2013

Impian 2013 ~ Jana Income dari RUMAH

Bukan mudah untuk menjadi isteri yang turut keluar rumah berkerja. Tetapi itulah hakikatnya apabila niat untuk membantu suami menampung segala keperluan dan meringankan beban isteri perlu kuat dan tabah dalam mencari rezeki serta menguruskan rumah tangga.

Dulu sebelum kahwen suka sangat nak kerja,yela nak ada duit sendiri,tp xpernah terfikir nak jana pendapatan dari rumah yg fikir nak keje ngan org samada swasta atau kerajaan. Nah sekarang bila dah kahwen anak dah masuk dua,mula berfikir takkan nak keje lagi,anak sendiri org lain yg nampak perubahan,apa2 perkara yang anak boleh buat pengasuh dapat tau dulu,pergi kerja 8.30 balik 5.30..dah nak malam,tup2 anak pun nak tido..esok pg gi lagi umah pengasuh,cer hitung bape jam dalam sebulan dia bersma kita?....sedihkan?Dulu masa anak pertama sy dah mula merasa cemburu dan rasa pilu apabila mengahntar anak kepada pengasuh,tp sebb nak kerja takkan nak bawa anak ketempat kerja,bukan opis sendiri...Redha jela...nak cari rezeki.

Sekaranag lak,dalam pantang anak pun dah dua rasa seronok bila anak2 ada depan mata,letih tetap letih tetapi sume kita buat tuk anak,banayk masa dpt dihabiskan bersma anak2..suka sangat...pernah juga ckp pada suami,boleh tak kalau nak berhanti kerja,jawapannya boleh aje, cumanya tak dapatlah nak mewah sangat kalau tak de penadapatan dari pihak saya, so, suami nasihat buat betul2 dan fokus dalam business Shaklee ni,kalau nak tambah business len pun xpe suami izinkan,hehehehe...nak tambah?xpe fokus dahulu dengan Shaklee ni.Alhamdulullah,sejak saya bertemu shaklee, mmglah usia saya baru setahun jagung tapi saya lebih gemar berniaga kerana cabarannya n seronok bila ade customer beli abarang dari kita,yelah suka sangat tgk org sihat. dan sekarang saya mengatur langkah serta memperbaiki kelemahan bagi mengembangkan sayap kearah lebih maju serta berlipat kali ganda,itu adalah strategy fasa pertama saya, hanya menunggu masa untuk melangkah ke fasa kedua iaitu RESIGN dan bekerja dirumah serta membesarkan dan mendidik mereka dengan cara tersendiri.

Itu Salah satu impian saya untuk 2013,usaha,doa dan tawakkal menjadi bekalan supaya saya kuat dan tabah,jika tercapai inpian ini maka terlestarilah impian2 lain yang sangat banyak saya impikan sebelum menghembuskan nyawa ini InsyaALLAH...

 Tentu para pembaca omong sendirian,"alaaaa skit2 Shaklee,takkan business Shaklee je cara jana income?"saya tak kata ini adalah satu2nya cara, tetapi bagi situasi saya sekrang adalah ibu berkerjaya saya hanya mampu melaksanakan perniagaan produk yang dikeluarkan orang lain. saya belum mampu untuk mengeluarkan produk sendiri atau membuka kedai. Ini adalah permulaan ...

Business dengan shaklee tidaklah sesukar mana,hanya usaha memberi maklumat berkenaan produk setiap hari dan bekerja untuk memberi servis yg terbaik kepada customer, selain itu amalan kerohanian kita dengan ALLAH sangat2 perlu kerana bukan kita mencari customer,tetapi ALLAH yang menghantar mereka....Bak kata Sifu saya Jagalah ALLAH, ALLAH akan menjaga kita (Ihfadzillah Yah Fazka).... Bagi para pembaca, jika anda berminat untuk menjadi pengedar sah Shaklee anda boleh hubungi saya,dan menjadi warga Euphoria yang sangat banyak manfaat serta ilmu yang akan kami kongsikan bersama bagi menjamin kejayaan dunia dan akhirat.InsyaALLAH

Ya ALLAH mudahkanlah aku mencapai impian ku ini....

http://www.blogammar.com/wp-content/uploads/2012/10/doa1.jpg


~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah
~ 0134502520
~ Shaklee ID"880032

Tuesday, January 22, 2013

Peliharalah SENDI anda dengan Join Health Tablet Shaklee

 Anda mempunyai masalah sendi??Tahukah anda jika sendi kitatidak sihat mengakibatkan kita sukar untuk bergerak dan melaksanakan kegiatan seharian.  
Contohnya jika anda setiap pagi berjogging dgn selesa kerana sendi anda sihat tiba2 pada satu hari anda sukar tuk melaksanakan aktiviti tersebut oleh kerana sendi anda mungkin mengalami masalah,dan adakah anda akan membiarkannya sahaja??Maka bosanlah akan menjenguh kita dan kecergasan badan anda akan berkurangan...itu contoh klu rajin berjogging...tetapi bagaimana jika ibadat kita yg terjejas...asalnya boleh bangun solat tahajjud tp sbb sakit lutut kurang dah bgun...rugikan...bukankah ALLAH menyuruh kita mencari ubat untuk setiap penyakit yang diturunkan...so anda perlu berusaha jangan membiarkan penyakit anda melarat...

Apa itu SENDI?



Sendi-sendi membentuk hubungan antara tulang temulang yang memberi sokongan dan membantu anda bergerak. ia terdiri daripada tulang rawan, ligamen, tendon dan cecair2 sonivia (bendalir yg melicinkan sendi2) yang memberikan keselesaan antara tulang-temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal. 
Dengan erti kata lain jika enjin kereta atau motosikal anda tidak diletak minyak enjin maka apa akan terjadi??sudah tentu ia tidak boleh berfungsi dgn lancar dan jika paksa juga enjin itu walau xletak minyak maka ia akan terhenti disitu sahaja..maknanya rosak sudah.....

Semakin usia meningkat, tulang rawan menyusut secara semulajadi. tekanan fizikal yg berterusan dan bebanan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaaan sendi dan pergerakan terbatas
Bagi jutaan orang yang mempunyai ketidakselesaan sendi, aktiviti biasa seperti membongkok, duduk dan berjalan pun terasa begitu mencabar.

Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa yang akan datang. sama ada anda menghidapi sakit sendi atau tidak, adalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiiring dengan peningkatan usia.




JADI...apa perlu anda buat untuk mengekalkan kesihatan sendi anda?JOM BERSHAKLEE bersama saya dengan ADVANCED JOINT HEALTH keluaran Shaklee ...produk yang selamat dan InsyaALLAH berkesan dengan izin ALLAH jua...
Shaklee Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi-sendi sihat dalam 3 cara

1. menyokong keselesaan sendi
~Ekstrak Boswellia
-menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.
-ia adalah gum resin daripada pokok Boswellia serrate.
-ia digunakan dlm perubatan ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya.
-bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid Boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yg berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2. bertindak sebagai kusyen
~Ekstrak jagung
- membekalkan 1 sumber yang pekat dengan glukosamine yg berfungsi utk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. glukosamine adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi.
-glukosamine juga ditemui dalam tendon dan ligamen.
-namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yg dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. banyak kajian yg diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksible
-kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yg suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang

3. memelihara tisu penyambung yang sihat.
~ zinc, tembaga, mangan, dan vitamin C
- nutrien penting dalam kesihatan sendi
- membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi

Untuk keterangan lanjut mengenai produk/menjana pendapatan bersama Shaklee hubungi:
Umi Nadrah Amir Hamzah
0134502520
 

 

Promosi Advance Joint Health Tablet Buy 6 Free 1

Wednesday, January 2, 2013

Berpuasa Dengan Triple GEM = Meal Shake + Performance Drinks + ESP

Dsini saya nak kongsikan kelebihan Triple GEM untuk bulan puasa dan juga untuk semua peringkat umur bermula 1 tahun keatas,ingin tahu kelebihan Triple GEM?

Triple GEM : Meal Shake,ESP & Performance
 1) ESP (KURANG RASA LAPAR)

> Non GMO soy protien
> Indeks glisemiknya rendah membuatkan kita lebih BERTENAGA dan kenyang lebih lama
> Mengatasi masalah GASTRIK
> MILK BOOSTER! Mengurangkan masalah susu merundum
> Kulit lebih anjal, tegang dan berseri

2) Performance Drink (KURANG RASA HAUS)

> Mengekalkan kandungan air di dalam badan
> Mengandungi imbangan elektrolit untuk MENCEGAH HIDRASI
> Membekal 3 jenis karbohidrat untuk tenaga

3) Meal Shakes (KURANG RASA LETIH)

> Multivitamin! Mengandungi 19 vitamin/galian, serat dan protien
> Mengenyangkan dan memberi tenaga
> Elakkan sembelit.
credit


Triple GEM amat sesuai untuk ibu menyusu ketika puasa, Alhamdulillah ramai yang telah mencubanya.

hubungi saya:0134502520

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit