Thursday, January 24, 2013

Impian 2013 ~ Jana Income dari RUMAH

Bukan mudah untuk menjadi isteri yang turut keluar rumah berkerja. Tetapi itulah hakikatnya apabila niat untuk membantu suami menampung segala keperluan dan meringankan beban isteri perlu kuat dan tabah dalam mencari rezeki serta menguruskan rumah tangga.

Dulu sebelum kahwen suka sangat nak kerja,yela nak ada duit sendiri,tp xpernah terfikir nak jana pendapatan dari rumah yg fikir nak keje ngan org samada swasta atau kerajaan. Nah sekarang bila dah kahwen anak dah masuk dua,mula berfikir takkan nak keje lagi,anak sendiri org lain yg nampak perubahan,apa2 perkara yang anak boleh buat pengasuh dapat tau dulu,pergi kerja 8.30 balik 5.30..dah nak malam,tup2 anak pun nak tido..esok pg gi lagi umah pengasuh,cer hitung bape jam dalam sebulan dia bersma kita?....sedihkan?Dulu masa anak pertama sy dah mula merasa cemburu dan rasa pilu apabila mengahntar anak kepada pengasuh,tp sebb nak kerja takkan nak bawa anak ketempat kerja,bukan opis sendiri...Redha jela...nak cari rezeki.

Sekaranag lak,dalam pantang anak pun dah dua rasa seronok bila anak2 ada depan mata,letih tetap letih tetapi sume kita buat tuk anak,banayk masa dpt dihabiskan bersma anak2..suka sangat...pernah juga ckp pada suami,boleh tak kalau nak berhanti kerja,jawapannya boleh aje, cumanya tak dapatlah nak mewah sangat kalau tak de penadapatan dari pihak saya, so, suami nasihat buat betul2 dan fokus dalam business Shaklee ni,kalau nak tambah business len pun xpe suami izinkan,hehehehe...nak tambah?xpe fokus dahulu dengan Shaklee ni.Alhamdulullah,sejak saya bertemu shaklee, mmglah usia saya baru setahun jagung tapi saya lebih gemar berniaga kerana cabarannya n seronok bila ade customer beli abarang dari kita,yelah suka sangat tgk org sihat. dan sekarang saya mengatur langkah serta memperbaiki kelemahan bagi mengembangkan sayap kearah lebih maju serta berlipat kali ganda,itu adalah strategy fasa pertama saya, hanya menunggu masa untuk melangkah ke fasa kedua iaitu RESIGN dan bekerja dirumah serta membesarkan dan mendidik mereka dengan cara tersendiri.

Itu Salah satu impian saya untuk 2013,usaha,doa dan tawakkal menjadi bekalan supaya saya kuat dan tabah,jika tercapai inpian ini maka terlestarilah impian2 lain yang sangat banyak saya impikan sebelum menghembuskan nyawa ini InsyaALLAH...

 Tentu para pembaca omong sendirian,"alaaaa skit2 Shaklee,takkan business Shaklee je cara jana income?"saya tak kata ini adalah satu2nya cara, tetapi bagi situasi saya sekrang adalah ibu berkerjaya saya hanya mampu melaksanakan perniagaan produk yang dikeluarkan orang lain. saya belum mampu untuk mengeluarkan produk sendiri atau membuka kedai. Ini adalah permulaan ...

Business dengan shaklee tidaklah sesukar mana,hanya usaha memberi maklumat berkenaan produk setiap hari dan bekerja untuk memberi servis yg terbaik kepada customer, selain itu amalan kerohanian kita dengan ALLAH sangat2 perlu kerana bukan kita mencari customer,tetapi ALLAH yang menghantar mereka....Bak kata Sifu saya Jagalah ALLAH, ALLAH akan menjaga kita (Ihfadzillah Yah Fazka).... Bagi para pembaca, jika anda berminat untuk menjadi pengedar sah Shaklee anda boleh hubungi saya,dan menjadi warga Euphoria yang sangat banyak manfaat serta ilmu yang akan kami kongsikan bersama bagi menjamin kejayaan dunia dan akhirat.InsyaALLAH

Ya ALLAH mudahkanlah aku mencapai impian ku ini....

http://www.blogammar.com/wp-content/uploads/2012/10/doa1.jpg


~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah
~ 0134502520
~ Shaklee ID"880032

No comments:

Post a Comment