Thursday, May 9, 2013

OMEGA GUARD Shaklee & Rheumatoid Arthritis...

Hari ni saya nak berkongsi maklumat mengenai Rheumatoid Arthritis.saya petik dari blog mommiesaffiyah
Radang sendi atau artritis reumatoid merupakan penyakit autoimun (penyakit yang terjadi pada saat tubuh diserang oleh sistem kekebalan tubuhnya sendiri) yang mengakibatkan peradangan dalam waktu lama pada sendi. Penyakit ini menyerang persendian, biasanya mengenai banyak sendi, yang ditandai dengan radang pada membran sinovial dan struktur-struktur sendi serta atrofi otot dan penipisan tulang.

Penyakit ini merupakan suatu penyakit kronik pada sendi-sendi dan juga melibatkan beberapa organ-organ lain. Bahayakah penyakit ini? Baiklah, sebanyak 1-3% daripada penduduk seluruh dunia mengalami penyakit ini.
Kebarangkaliannya akan meningkat pada usia 30 sehingga 50 tahun. Wanita yang belum mengalami putus haid adalah lebih berisiko untuk mendapat penyakit ini berbanding kaum lelaki.
Apa punca penyakit ini? Punca utama penyakit ini masih belum dikenal pasti secara tepat. Namun, kebanyakan teori mengaitkannya dengan tindak balas autoimun. Genetik juga memainkan faktor penyumbang terhadap penyakit ini.
Bagaimana mahu mencirikan penyakit ini ya? Terdapat beberapa kriteria dan simptom yang boleh dikenal pasti untuk mengesahkan penyakit rheumatoid arthritis. Tanda-tanda awal ialah di mana berlakunya pembengkakan pada membran sinovial (synovial membrane) dan tisu penyambung.
Pesakit biasanya akan mengalami sakit pada tiga atau empat sendi terutamanya pada sendi-sendi tangan, kaki dan pergelangan tangan terutama pada waktu pagi, selepas bangun dari tidur. Ciri ini akan berlaku kebiasaannya pada kedua-dua belah anggota badan (symmetrical affection). Penyakit akan berlanjutan sekurang-kurangnya kira-kira enam minggu.

info: http://sangmentari.wordpress.com/2009/04/03/apakah-itu-rheumatoid-arthritis/


Rheumatoid Arthritis lebih sinonim dengan kaum wanita: Menyebabkan kekejangan sendi-sendi jari, pergelangan tangan dan kaki. Lazimnya menyerang pada waktu pagi.

Gout lebih sinonim dengan kaum lelaki: Mengakibatkan asid urik yang mendap dalam sendi-sendi dan lazimnya menyerang ibu-ibu jari kaki.


Cadangan mengatasi masalah Rheumatoid Arthritis, RA:
In the fight against RA, Omega-3 are a powerful ally. Inflammation in the joints is what causes the pain and stiffness charasteristic of RA. Omega-3 fatty acids contain compounds that help create anti-inflammatory substances, which suppress inflammation in and around the joints.
Apakah sumber terbaik asid lemak omega-3?
Sumber terbaik asid lemak omega-3 adalah minyak ikan yang ditemui dalam kepekatan tinggi dalam ikan coldwater seperti tuna, salmon dan mackerel. Kajian Denmark mendapati bahawa orang-orang yang memakan purata 4 oz ikan coldwater setiap hari selama 6 bulan dpt mengatasi kekejangan sendi pada waktu pagi dan mampu melembutkan sendi mereka. Beberapa kajian mencadangkan bahawa minyak ikan yang diambil dalam bentuk kapsul juga boleh mengurangkan gejala Rhematoid Arthiritis.

Shaklee Omega Guard
Shaklee OmegaGuardTM is a dietary supplement containing fish oil. One serving of OmegaGuardTM provides 1000mg of omega-3 fatty acids including DHA and EPA.
Docosahexaenoic acid (DHA) and Eicosapentaenoicacid (EPA) are omega-3 fatty acids found in deep-sea cold water fish. DHA and EPA are known to reduce inflammation, promote proper brain, nervous system, and eye function and must be obtained through the diet.
Kenapa Shaklee Omega Guard?? Boleh lihat di sini ye. Omega Guard Shaklee.
Shaklee Advanced Joint Health Tablet
Shaklee Advanced Joint Health Tablet is a proprietary formulation that features a combination of highly effective ingredients that have been shown to support mobility, flexibility, and the healthy functioning of joints. Shaklee Advanced Joint Health Tablet is made with a fast acting ingredient that works fast to provide nutritional support to the joints.

Shaklee Advanced Joint Health Tablet contains a unique patent-pending, fastacting form of Boswellia extract, Corn Extract and other key nutrients including Zinc, Copper, Manganese and vitamin C to help bring joint comfort and mobility. By using plant and mineralbased ingredients, Shaklee Advanced Joint Health Tablet is a 100% vegetarian formula.
Untuk keterangan lanjut/berminat untuk menjadi ahli serta menambah pendapatan sampingan hubungi: Umi Nad'rah Amir Hamzah 0134502520 ID:880032(ANDA BOLEH MENGGUNAKAN ID SHAKLEE SAYA UNTUK MEMBELI DI MANA2 BRANCH SHAKLEE YANG BERHAMPIRAN)

No comments:

Post a Comment