Friday, May 24, 2013

Panduan Untuk Menyusu Sambil Diet

Sedang mencari bahan untuk di postkan dalam entry kali ini saya terjumpa post dari Master Iffah Anuar garis panduan pemakanan sewaktu menyusukan bayi anda, banyak sangat soalan yg tanya leh ke nak diet skip mkn untuk kurus sbb risau gemuk dan perut menggeleber?? 

Saya kata tak boleh,nnt susu kurang kesian baby,bila dah kurang mula la claim susu sy xcukup....Breastfeeding Mother xboleh skip meal, if nak gak cantikkan badan dan kurus anda perlukan supplement tambahan iaitu Set Kurus yang banyakkan susu dari Shaklee,tapi sebelum tu baca dahulu apa garis panduan yg Master Iffah Anuar saranakan.
GARIS PANDUAN UMUM


Ambil Diet Yang Seimbang
Pilih makanan dari kesemua kumpulan makanan (bijirin, buah-buahan, sayuran, hasil tenusu, daging dan telur) dalam jumlah yang sederhana.
Ambil Sekurang-kurangnya 3 Hidangan Berkhasiat Sehari Dan Jangan Tinggalkan Sarapan PagiMenyusu badan secara purata menggunakan 500 kalori sehari, Ini menerangkan mengapa anda mudah lapar. 3 hidangan biasa dan 2 hingga 3 hidangan ringan sepatutnya dapat mengurangkan rasa lapar dan memberi tenaga yang mencukupi.Hadkan Makanan Kaya Gula Atau LemakCuba kurangkan pengambilan makanan ringan seperti kerepek kentang, kek, coklat dan minuman bergas. Makanan tersebut tinggi kalori tetapi nilai pemakanan yang rendah.Minum Banyak Cecair
  • Cecair menolong memastikan anda tidak mengalami dehidrasi kerana anda boleh kekurangan cecair apabila menyusu badan setiap 2 hingga 4 jam. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air, susu, jus buah-buahan dan sup. Cecair juga membantu anda mengekalkan penghasilan susu.
  • Kurangkan pengambilan kafein dengan mengurangkan minuman kopi, teh, air bergas dan coklat.
  • Bagi non-muslim, cuba had atau elakkan pengambilan alkohol kerana ia akan diturunkan ke susu badan dalam jumlah yang kecil. Terlalu banyak alkohol mungkin memberi kesan negatif kepada bekalan susu dan boleh membahayakan bayi. Sekiranya anda memilih untuk mengambil alkohol, minum selepas anda telah menyusu badan bukan sebelumnya.
  • Penyusuan badan menggunakan banyak tenaga dan sekiranya anda berdiet sewaktu menyusu badan, ia mungkin mengurangkan kuantiti susu.
  • Sekiranya anda ingin mengurangkan berat badan, cuba hadkan pengambilan makanan yang kaya dengan lemak atau gula.
  • Cuba lakukan senaman yang sederhana seperti bejalan laju atau berenang 3 kali seminggu.
  • Jika anda masih berniat untuk diet kerana risau BERAT berlebihan dan BENTUK BADAN TIDAK MENARIK, gunakan alternatif yang lebih SIHAT dan SELAMAT dengan mengambil Alfalfa Complex, Omega Guard dan Lecithin dari Shaklee. Setiap satunya sangat membantu ibu-ibu untuk mendapatkan berat badan yang ideal disamping penting untuk kesihatan ibu dan membantu meningkatkan pengeluaran susu badan.
  1. Alfalfa Complex
  1. Omega Guard
  1. Lecithin


Jangan Berdiet Apabila Menyusu Badan

Alhamdulillah, tercapai misi membuat sharing sekali lagi pada hari ini…. moga bermanfaat untuk anda semua. Sekiranya anda ingin membuat pesanan ketiga-tiga produk berikut:
Untuk keterangan lanjut/berminat untuk menjadi ahli serta menambah pendapatan sampingan hubungi: 
 Umi Nad'rah Amir Hamzah 0134502520 ID:880032(ANDA BOLEH MENGGUNAKAN ID SHAKLEE SAYA UNTUK MEMBELI DI MANA2 BRANCH SHAKLEE YANG BERHAMPIRAN @ HUBUNGI HQ SHAKLEE DI 0356223188)

1 comment: