Thursday, May 19, 2011

I'm BACK...ALHAMDULILLAH

Assalammualaikum wrt kepada sahabat sekalian...
Dah 3bulan lebih tak update blog ni...adoi..xde idea nak tulis apa...klu nak tau anak pun dah 3bulan..cukup2 3 bulan dia dah boleh meniarap...cepat sungguh..Alhamdulillah...namanya Ku Nafisatul I'lmi Binti Ku Ibrahim..nak tgk gmbr dia?
inilah dia anak saya..Nafisah

Alhamdulillah dia anak yg baik...xnyusahkan saya lgsung...dulu masa pregnant member mak pernah ckp klu nak bg anak fhm rajin2 sembng dgn dia..so saya mmg selalu smbng dgn anak sebelum dia lahir lagi...ckp nnt syg jadi anak yg baik tau, xsusahkan org, tabah hadapi ujian ALLAH , kena kuat jgn jd mcm ibu..hehehhe..sbb ibu dia sgt sensitif..syg igt tau besar nnt taat pd ALLAH dan Rasul...
Setelah lahir, Alhamdulillah mudah sgt melahirkan dia..start kul 12.30tghari 12 Februari saya dah sakit piggng dan turun darah..ke hospital kul 5ptg dan masuk bilik untuk cek bukaan kul 6ptg..masa tu br je 1cm...so kene masuk wad..
start sakit pinggang kul 8mlm..tp ckit2 je..makin kerap2 start kul 11 mlm...bila dah kerap nurse cek dah 4cm ms tu dah kul 11.45mlm...nurse tolak masuk labour room...Alhamdulillah kul 3pg dah boleh push untuk bersalin dan Nafisah kuar kul3.15pg..mmg mudah..dgn berkat doa suami,mak,papa,kwn2 ku,kwn2 mak...dan juga berkat nurse yg membaca doa diperut saya ketika sakit..Alhamdulillah walaupun saya bersalin di hospital Kerajaan tp layanan amat memuaskan bersamaan xperlu byr....okla...dan niat dlm hati klu bersalin nnt harap dpt nurse2 mcm yg saya dpt ni..mmg berkat doa nak bersalin dgn nurse dan doktor perempuan Alhamdulillah dpt doktor perempuan....byk doa dan solat serta bersabar..insyaALLAH dpt apa yg dihajati,

skrg dah tiga bulan si comel nafisah ni...oh ya..nak tau mcmna saya dapat nama Nafisatul I'lmi?eheheh..saya rapat dgn keluarga ust Aminuddin Abdul Rahim..nama anak sulung nya Nafisatul I'lmi..so saya dan suami wat keputusan ambiklah nama tu..minta izin dr ust dan ustzah...diizinkan..pastu tnylah pd ustazah, kwn kata nama nafisah ada sejarah..rupa2nya ustazah kata Nafisah adalah nama cicit Rasulullah S.A.W...oleh kerana ilmu Nafisah byk dia diberi gelaran Ilmi..so jdlah Nafisatul I'lmi..Imam As-Syafie pernah berguru dgn Nafisah...sekarg kubur Nafisah berada di Mesir...Alhamdulillah ...ibu harap nafisah dpt jd seperti Nafisatul I'lmi...nnt besar ibu antar Hafiz Quran ya..insyaALLAH...

so moral of the story..byk2lah kita berdoa dan twakkal pada ALLAH...Anak adalah anugerah ALLAH, kitalah yg mencorak mereka samaada menjadi Nasrani, majusi atau yahudi...renungkanlah..selamat mendidik anak2 anda...

To be continue....
Semoga Menjadi Family Bahagia Dunia dan Akhirat

No comments:

Post a Comment