Monday, March 4, 2013

Pentingnya Kalsium dan Vitamin D Untuk Anda

Mac 2013 Promo : 

Offer hanya dari Shaklee 

March2013 Product Promotion - OsteMatrix (Buy 6 Free 1). DN294 (WM) / DN312 (EM) / UV96. Place your order now!

Kalsium menyokong stuktur tulang dan gigi. Ia juga penting dalam pengawalaturan pengecutan otot, pembekuan darah dan fungsi saraf. Selain daripada susu dan hasil tenusu, makanan yang tinggi dalam Kalsium termasuklah ikan dengan tulang lembut seperti sardin dalam tin dan ikan bilis, kacang dan kekacang seperti dal kuning, brokoli, kangkung dan kai-lan serta produk yang diperkuat dengan Kalsium seperti dadih dan bijirin sarapan.


Kepentingan Kalsium dan Vitamin D untuk Kesihatan Tulang

Vitamin D meningkatkan penyerapan Kalsium dan Fosforus serta membantu mengawalatur penyimpanan Kalsium dan Fosforus di dalam tulang. Ini membantu mengekalkan penyimpanan mineral di dalam tulang. Kekurangan Vitamin D mengurangkan penyerapan Kalsium dan penyimpanan mineral di dalam tulang, lantas menyebabkan tulang yang lembut dan tidak sempurna. Manifestasi ini dikenali sebagai rikets dalam kanak-kanak dan osteomalasia dalam orang dewasa. Vitamin D boleh dihasilkan di dalam badan melalui tindakan cahaya matahari ke atas kulit. Selain itu, Vitamin D juga boleh diperolehi daripada minyak hati ikan, kuning telur dan produk tenusu yang diperkuat dengan Vitamin D.


Kenapa Ostematrix(Kalsium) Shaklee?


Pengambilan kalsium adalah dimestikan kerana mereka akan kehilangan kalsium pada keadaan :
1. bersalin = 1gigi gugur & sejumlah besar kalsium hilang (anggaran 1kg)
2.sewaktu haid 
3.jika kekurangan kalsium di saluran darah dan urat saraf maka 1% akan diserap dari tulang dan gigi...memang ckit tp kalau diserap selalu dari 99% xke kurang...
4. kekurangan vitamin c boleh menyebabkan penyerapan kalsium tidak pada tahap optimum,tambahn kepada perokok, stress dalam aktiviti harian.

*pastikan anda membeli kalsium dan disertakan sekali magnesium,  phosphorus dan vitamin D di dlm nisbah yg tepat bg memastikan penyerapan yg berkesan dl badan.kalsium jika x larut menyebabkan ia x boleh diserap dlm badan dan mempunyai risiko ianya akan menjadi batu.
Kebaikan pengambilan kalsium / magnesium / phosphorus / vit D


  • mengekalkan kekuatan tulang & gigi
  • menguatkan degupan jantung sewaktu proses jantung kembang & kuncup
  • menhindar penyakit susah tidur
  • membantu badan dlm pengambilan zat besi
  • membantu fungsi saraf 
  • menghindar drp kanser kolon & rektum (dlm perut)
  • mengurangkan tekanan darah tinggi
  • menghindarkan kekejangan otot2

* Amat mustahak sebelum umur 35thn badan kita mendapatkan kalsium sepenuhnya, kerana umur sebelum 35thn adalah waktu terbaik utk penyerapan kalsium.



  Istimewa Ostematrix Shaklee:


  • 1,000mg (100% pengambilan harian) unsur kalsium drp sumber2 yg mempunyai tahap kepekatan yg tinggi dan mudah diserap dr alam semulajadi
  • 400mg (100% pengambilan harian ) magnesium utk membantu menggabungkan kalsium ke dlm tulang serta menguatkannya.
  • 400UI (100% pengambilan harian) Vitamin D utk merangsang penyerapan kalsium

* Ostematrix terbukti secara klinikal dpt menyediakan nutrisi penting serta unik dan melebihi fungsi kalsium dlm membina dan mengekalkan tulang dan gigi yg kuat serta membantu mengurangkan risiko osteoporosis.






Boleh refer Entry ini 

Testimoni:





Maklumat Lanjut berkenaan produk/ingin menambah pendapatan hubungi:
~ Umi Nad'Rah Amir Hamzah ~ 0134502520 ~ Shaklee ID:880032

No comments:

Post a Comment