Thursday, November 11, 2010

Mothers to Be...

 Ya ALLAH permudah kan aku bersalin..

Banyak nak sediakan dalam menghitung hari due bersalin....persediaan dr segi rohani,jasmani, kewangan dan keperluan anak ku yg bakal lahir...bila gi je kat shoping complex (depatment baby) sume nak beli...rambang mata aku dan nenek dia dibuatnye..hehehhe..ape ye yg nak kene beli?
  1. baju confirm lah - bape helai?
  2. beg untuk buh brg baby-ms nak gi hospital kene bw(bersalin)
  3. tissue wax - aku br je beli ari tu...jenama(anakku) ok kot? org kata klu jenama yg xsesuai boleh bg gangguan pd kulit anak kita..so ikutlah..xmo beli jenama yg xkenal...
  4. set tidur anak ku-suami dah belikan...Alhamdulillah
  5. kain barut - yg ni xyah beli(jimat duit)hehehehe..nenek dia nak wat...tggu je
  6. pam susu  - kena beli ke?
  7. sarung kaki/tgn
  8. pampers - WAJIB...dah survey...beli drypers la kot...adik ipar kata elok..yg newborn la..pastu aku ni teringin nak beli pampers kain yg brand lunatots tu...hehehe..tgklah ade rezeki...beli le
  9. set mandian dan bedak - hmmmmmmmm wanginye anak ibu...
  10. kelambu - dah pi tgk byk sgt yg berkenan..xbeli lagi..
  11. tikar lapik tilam - yg ni xmau bg anak sejuk
  12. ape lagi ye?
kat atas ni aku senarai untuk persediaan dalam pantang sahaja...yg len beli lepas pantang...
dalam waktu mcm ni aku doa anak aku selamat,chat,sempurna zahir dan batin nya..minta ALLAH mudahkan aku bersalin..maklumlah anak pertama...
kepada kawan2 yang baca blog aku ni..bglah cadangan ape lagi nak tmbah untuk brg2 dalam pantang dulu...tp xkisahlah lepas pantang ke..and jenama ape yg agak2 baik untuk anak dan kewangan aku...hihihi
Tq ye sape2 bg cadangan...;-)

No comments:

Post a Comment